24 October 2022 15:17 WIB

3 Symptoms Of A Weak Spark

Ignition is one of the main aspects of the operation of an engine. In gasoline engines, ignition is done by spark plugs to start the combustion process.

If the ignition weakens, it will give some symptoms that can be felt when driving. Some of those symptoms are.

1. Misfiring

When the engine ignition is weak, the engine will not be stable and can cause the engine to drop. The car also feels vibrating at a certain RPM because of the misfire. Combustion from the engine can also be imperfect.

2. Under-Powered Engine

When the ignition is weak, then the engine power will decrease. This will make the engine feel under-powered.

3. Fuel Consumption

When the engine is under-powered, more throttle input is required. This will make the car less fuel efficient.

If such symptoms appear, it is worth checking the condition of the car's spark plugs, coils, or even alternators. Then, don't forget the condition of the Accelera tyres that you use when you are checking your car.

 

Indonesia 

Pengapian adalah salah satu aspek utama dalam operasional sebuah mesin. Pada mesin berbahan bakar bensin,  diperlukan pengapian oleh busi untuk terjadinya proses pembakaran.

Jika pengapian melemah, maka akan memberikan beberapa gejala yang bisa dirasakan ketika mengemudi. Beberapa pertanda tersebut adalah.

1. Mesin Brebet

Ketika pengapian dari mesin lemah, maka mesin tidak akan stabil dan bisa menyebabkan mesin brebet. Mobil juga terasa seperti bergoyang pada RPM tertentu karena brebet. Pembakaran dari mesin pun bisa jadi tidak sempurna.

2. Mesin Tidak Bertenaga

Ketika pengapian lemah, maka tenaga mesin akan menurun. Hal ini akan membuat mesin terasa tidak bertenaga.

3. Boros Bahan Bakar

Ketika mesin tidak bertenaga, maka diperlukan input gas lebih. Hal ini akan membuat mobil menjadi lebih boros bahan bakar.

Jika gejala tersebut muncul, maka patut mengecek kondisi busi, coil, atau bahkan alternator dari mobil. Kemudian, jangan lupakan kondisi ban Accelera yang kamu gunakan ketika melakukan perbaikan pada mobil.

Share