12 August 2021 10:34 WIB

Winch Will Help You In A Pinch

On off-road cars, seeing additional accessories like winches is a common sight. Why is it important?

First of all, we need to know the job of a winch. Winch is like a way you tow your car, they usually consist of a metal sling so they won’t snap under heavy load.

To pull, different winches have different ways to get power, some are electric, some are powered by the power steering pump. But there may be more ways to turn the motor. The point is, that power is used to turn the winch so it will be able to pull the car.

Winch itself is pretty crucial in off-roading, especially when you meet uncertain terrain, you can easily get stuck. So, with a winch, your friend can help you to pull your car, or you can hook the winch to a strong object like a big tree and pull yourself out.

To reduce the chance of getting stuck, you need to use the right tyre. For extreme terrain, there’s the Accelera Badak X-treme that is capable of digging and gripping the heaviest mud so your car will be free from the mud.

 

Indonesia 

Pada mobil-mobil off-road, melihat aksesoris tambahan berupa winch merupakan sesuatu yang sangat umum dilihat. Memangnya, kenapa winch ini sangat penting?

Pertama-tama, kita harus tahu fungsi dari winch. Winch bisa dibilang seperti sebuah alat derek pada mobil, winch sendiri umumnya menggunakan kabel besi kuat agar tidak putus saat digunakan untuk menarik beban yang seringkali tidak ringan.

Untuk menarik, winch memiliki sistem tenaga yang berbeda-beda untuk motornya, ada yang elektrik, ada juga yang bahkan menggunakan tenaga dari pompa power steering. Tapi bisa saja ada sumber tenaga lain untuk memutar motor winch. Intinya, tenaga tersebut digunakan untuk memutar winch agar bisa menarik mobil.

Winch ini cukup krusial pada off-road, karena medan yang tidak diketahui, tersangkut bisa saja terjadi. Sehingga dengan winch, temanmu bisa membantu menarik mobilmu. Atau, kamu bisa mengaitkan winch ini ke objek kuat seperti pohon besar dan menarik dirimu sendiri.

Untuk mengurangi kemungkinan tersangkut, selalu gunakan ban yang tepat. Untuk medan ekstrem, ada Accelera Badak X-Treme yang sanggup menggali dan mencengkram lumpur yang parah sehingga mobilmu bisa bebas dari jebakan si lumpur.

 

Share